Igår kväll: en medicin påverkad jag

Jag har kommit underfund med en sak, igår när jag tog insomningstabletten, som jag har haft väldigt svårt att somna/sova ett par dagar tillbaks. Så hände det något. Jag verkar bli stark påverkad av efter tag när tabletten börjar värka. Det kommer som ett blixtnedlagd. Illamåendet, yrseln, kraften som tar slut … blir helt matt och känner knappt min kropp. Det gör så jag får oändliga overklighets känslor. Som slutar med att jag hyperventilerar och tror att jag ska dö.
Den här gången bad jag snabbt om hjälp och personalen kom ner, vid behovs medicin svalde jag och personalen satt hos mig tills jag sade att det var okej.

Jag blev så borta att jag trodde det var blod på mina sängkläder men som idag visade sig vara choklad. Men så tänkte jag inte igår. Tankarna snurrade på. ”Hur fan har blodet hamnat här, har jag hostat blod under natten? Haft näsblod? Eller har jag skurit mig fast jag inte vetat om det?!” Den paniken kom idag igen, men efter jag pratat med min kontaktperson känns det bättre, att bara få ventilera sig.

Och lösningen nu: När jag pratar med läkaren nästa gång ska jag fråga om en annan insomningstablett. Även om det inte är såhär alla gånger jag tar den så är det ju inte meningen att jag ska känna att jag är helt borta i universum liksom

Annonser

8 reaktioner på ”Igår kväll: en medicin påverkad jag

  1. Freddy: Verkligen och framförallt läskigt … 😦
    Mediciner har ju en förmåga att ha biverkningar och dåliga effekter samtidigt som dom kan göra mycket nytta. Skönt att du inte har känt likadant som mig, när det gäller det här ❤

    Gilla

  2. Prata med din läkare säger jag bara! De där förjordade medicinerna kan vara jäkligt lömska, jag har i skrivande stund gått på Stilnoct/zolpidem i 4,5 vecka visst jag kanske inte påverkas såååå men MINNET försvinner….stundvis vet jag inte ens vad jag gjort kvällen innan jag tagit min medicin.//Snake

    Gilla

  3. Snake: Okej. Har ju också Stilnoct, jag tappar minnet + får det där blixtnedslaget och tror då att jag dör. Liksom, jag letar efter apodos påsen, men hittar den inte, men minns inte att jag har tagit den … scary ..

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s